multiblog.hu család tagja

Innivaló.hu

Az italok blogja

Azt tudjuk, hogy komolyan kell vegyük a környezetünket, ezért kötelességünk mindent megtenni azért, hogy a Földet megmentsük a káros anyagoktól, és a felhalmozódó szeméttől.

A Coca-Cola is lassan rájön, hogy nincs más megoldás, mint olyan termékeket gyártani, ami ebben a kötelességünkben segítségünkre van.
Nem beszélve arról, hogy ha egy Coca-Cola mellett egy más márkájú kólát lát a környzetére odafigyelő vásárló, akkor bizony előfordulhat, hogy inkább azt emeli le a polcról.

Éppen ezért Harc Lee tervező éppen ezt a kihívást szerette volna teljesíteni, amikor újragondolta a mostani kólás alumínium dobozt.
Fenntarthatóbbá lehet ugyanis tenni a terméket azzal, ha megszabadítjuk a színektől.

A gyártás során ugyanis a piros és fehér felhordása (más egyéb szín esetében is) nagy mennyiségű vegyi anyagot és persze sok energiát is igényel. Ráadásul mielőtt az alumíniumot újra lehetne hasznosítani a festéket el kell távolítani róla, ami újra csak sok vegyi anyag, hulladék és energia.

A tervező így azt találta ki, hogy a cég elhagyhatná a színeket és egy fényes egyszerű, szürke felületet hozhatna létre, amiben a márkanév kidomborodva jelenne meg.

Arról, hogy ez mennyire lenne hatásos, arról beszéljenek a számok.
A sima kóla változat színtelenné válása már önmagában is hatalmas lépés lenne, de ha mellé venné a gyár a Zero és a Diet változatokat is, akkor évente összesen mintegy 75,3 milliárd alumínium dobozt érintene a változás, ez pedig már hatalmas mennyiségű vegyi anyag és energia spórolását eredményezné, ami jó lenne a cégnek, a Földnek és a vevőknek is.

Te szívesebben vennél környzettudatos, kevésbé károsító anyaggal benvont kólát?

Forrás: inhabitat.com 

Kövessetek minket a facebookon is!


Itt Bloggerbirodalom épül!
Csatlakozz te is!